روحانیون اهل سنت در سیستان و بلوچستان حضوری فعال در پایگاههای بسیج دارند
نوشته شده توسط : gogos

سردار 'علیرضا عظیمی جاهد' روز سه شنبه در بیست و سومین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان افزود: امروزه امنیت موجود در استان حاصل همكاری همه اقشار جامعه اعم از برادران اهل سنت و شیعه با مسوولان امنیتی است.

وی اظهار داشت: سپاه به دو قشر بسیج طلاب و عشایر در سیستان و بلوچستان توجه ویژه دارد و از حضور روحانیون اهل سنت بسیجی در شوراهای امر به معروف و نهی از منكر بهره می گیرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینكه در هر شورای امر به معروف و نهی از منكر باید دو تشكیلات ارشادشونده و ارشاددهنده وجود داشته باشد گفت: همواره روحانیون سنی و شیعه حضوری فعال در راس تشكیلات ارشاددهنده دارند.

وی افزود: حضور روحانیون اهل سنت در تمام حلقه های صالحین شهرستانها، انتخاب مولویها به عنوان فرمانده پایگاههای بسیج، حضور آنان در كاروانهای راهیان نور و عضویت علمای اهل سنت در اتاقهای فكر از مهمترین اقدامات سپاه برای گسترش بیشتر وحدت در منطقه است.

امام جمعه زابل نیز در این مراسم گفت: برپایی همایشهای عملی تحقیقی نقش موثری در تبادل نظر علمای شیعه و سنی در زمینه علمی، اعتقادی و كلامی دارد و موجب رشد علمی بیش از پیش جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام 'سیدكاظم طباطبایی' ابراز امیداوری كرد پالایش بحث و تبادل نظر فریقین شیعه و سنی در این نشست بدور از هرگونه تعصب، بیش از گذشته وحدت را در جامعه اسلامی مستحكم كند.

بیست و سومین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور 200 نفر از علما و اندیشمندان شیعه و سنی 10 استان كشور توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و كرمان از دوشنبه شب به مدت سه روز در زاهدان آغاز شده است.ك/2

7307/653





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: